700.000ste museum bezoeker!

Vandaag heeft het Oude Ambachten & Speelgoed Museum in Terschuur haar 700.000e bezoeker mogen ontvangen. Een bijzondere prestatie voor een particulier museum. “Dat hadden we 24 jaar geleden alleen maar gehoopt, maar ja, dan moet je het nog wel voor elkaar krijgen”, aldus Ronald Bakker, zoon van eigenaar Kees Bakker. “En nu op naar een miljoen!” Het ziet er naar uit dat het museum dit ook zeker gaat behalen in de toekomst, want zij horen bijna dagelijks de kreet “ohhh ik kende dit museum helemaal niet!”.

Deze 700.000e bezoeker werd deze ochtend volledig in het zonnetje gezet. Naast een bijzondere inhaal met fanfare, bloemen, bubbels en taart, werd de Belgische nichtjes Tine en Marleen Ceyssens ook een tegoedbon voor een ballonvaart uitgereikt! “Jeetje, wat een onthaal, zo ben ik nog nooit onthaalt” aldus Tine. “En van die ballonvaart gaan we ook zeker genieten. Dat hebben we nog nooit gedaan, wat een geluk!” Maar nu eerst het museum in en kijken wat hier te zien is. We hoorden al wel dat het groot is, we zijn erg benieuwd.