Verhaal van Gelderland Zomertoer

Wat was het op 6 augustus een feest van herkenning in ons museum! Erfgoed Gelderland bracht de geschiedenis van de grootste provincie van het land tot leven met de Verhaal van Gelderland zomertoer. 9 Gelderse erfgoed locaties vertelden het verhaal van Gelderland door de eeuwen heen. Van de prehistorie via de Romeinen en Middeleeuwen helemaal tot en met de twintigste eeuw. En wij brachten deze laatste weer helemaal tot leven.

Honderden bezoekers brachten een bezoek aan ons museum en maakten kennis met vele oude ambachten zoals netten boeten en spinnen. Of woonden interessante lezingen bij, liepen over een Oud Veluwse Buitenmarkt en gingen even ontspannen genieten van een poppenkastvoorstelling. Bedankt allemaal voor een heerlijke dag terug in de tijd!