We stellen je voor aan…Kees Bakker

Mijn naam is Kees Bakker en ik ben de eigenaar van het Oude Ambachten & Speelgoed Museum. Al van jongs af aan verzamel ik oude gereedschappen, werktuigen en huishoudelijke artikelen met een nostalgisch tintje. En… toen mijn boerderij moest wijken voor een industriegebied wist ik het zeker. Ik ga mijn verzameling delen met het grote publiek. Een goede beslissing denk ik, want een kwart eeuw later komen bezoekers uit heel Nederland en zelfs uit België en Duitsland nog steeds graag naar het Oude Ambachten & Speelgoed Museum.

In al die jaren is er wel wat veranderd. Tegenwoordig ligt de focus meer op het bewaren van het cultureel erfgoed en het in standhouden van de verhalen van vroeger. Wat er nooit is veranderd, is mijn enthousiasme. We hebben ontelbaar veel objecten met een nostalgisch tintje (wel een miljoen!) die je mag bekijken én aanraken. En bij bijna ieder object kan ik je wel een mooi verhaal vertellen.

Als ik in het museum ben, ben ik vaak achter de kassa te vinden. Op deze manier kan ik gasten verwelkomen, meer over het museum vertellen en heb ik bovendien een leuk contact met alle bezoekers. Toch ben ik binnenkort minder in het museum te vinden, want ik ga het rustiger aan doen. Gelukkig staan mijn dochter Wendy (36 jaar) en mijn zoon Ronald (30 jaar) klaar om me op te volgen. Fantastisch toch? Op deze manier blijf ik toch betrokken bij het museum en ga je me zeker zo af en toe nog zien in het museum. Dus… tot snel!

Ontstaan van het museum